Algemene voorwaarden Stichting Energiebank regio Arnhem
In dit document zijn de algemene voorwaarden en gedragsregels voor aanmelding en het ontvangen van steun van de Stichting Energiebank regio Arnhem (voortaan: Energiebank) beschreven.
1. Toelichting werkwijze Energiebank
Een huishouden kan zichzelf aanmelden voor energie coaching of aangemeld worden via familie of een hulpverleningsinstantie. Aanmelding verloopt via de website energiebankregioarnhem.nl, telefonisch of via WhatsApp (06-42875830).
De Energiebank behoudt zich het recht voor om een aanmelding tijdelijk in een wachtrij te plaatsen, af te wijzen of door te verwijzen. De verwachte duur en/of de reden zal gecommuniceerd worden naar het huishouden of de hulpverlener.
Na een intakegesprek zal het huishouden gedurende een periode van maximaal zes maanden begeleid worden door de Energiebank. Het huishouden krijgt in deze periode een aantal keren bezoek van een energiecoach. Daarmee doorloopt de deelnemer een traject van energiebewustwording, waarin het huishouden wordt gestimuleerd om energie te besparen. Daarnaast ontvangt het huishouden een persoonlijk samengestelde set met energiebesparingsproducten. Denk hierbij aan tochtstrippen, een waterbesparende douchekop of ledlampen. De inhoud kan wisselen en is afhankelijk van het soort woning en het leefklimaat in de woning.
2. Gedragsregels
Verstrekte producten zijn uitsluitend bedoeld voor het huishouden. De producten worden door de energiecoach samen met het huishouden geïnstalleerd. Wanneer de producten niet gebruikt worden, dienen ze teruggegeven te worden aan de energiecoach.
Het huishouden is bereid mee te werken aan energie coaching en stelt zich welwillend op t.o.v. de medewerkers van de Energiebank.
Wanneer een lid van het huishouden onheus bejegend of een strafbaar feit pleegt tijdens het coaching traject zal de steun per direct worden beëindigd.
3. Energievoorwaarden
Het huishouden dient een zelfstandige woning en een energierekening op naam te hebben. Gedurende het coaching traject gaat het huishouden actief aan de slag met energie besparen.
In de volgende gevallen dient de Energiebank, liefst bij aanmelding op de hoogte te worden gesteld:
• Bij betalingsachterstanden bij de energieleverancier(s).
• Bij een reeds bestaande betalingsregeling met energieleverancier(s).
• Bij (aankondiging van) afsluiting van de energie.
Indien sprake is van bovenstaande gevallen kan de Energiebank naast een energie coaching traject een huishouden ook in contact brengen met een ondersteunende partnerorganisaties.